مجری توسعه شرکت های نوپا در شرکت مخابرات ایران: آمادگی سرمایه گذاری در استارت آپ هایی که نیاز به سرمایه گذاری بالا دارند |
جمعه 13 مهر 1397 - ساعت 15:49 |
مجری توسعه شرکت های نوپا در شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: استراتژی شرکت مخابرات ایران حمایت از ایده های استارت آپی است و برای سرمایه گذاری در طرح هایی که نیاز به سرمایه گذاری کلان دارند از سوی این شرکت آمادگی لازم وجود دارد. |
دکتر سید احمد علمایی در گفتگو با ستاد خبری گروه مخابرات، به ارائه توضیحاتی درباره حمایت های شرکت مخابرات از استارت آپ ها پرداخته و اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران به دنبال توسعه شبکه های مخابراتی است و در این راستا از یک سال و نیم قبل بحث جریان های درآمدی جدید مورد توجه قرار گرفته و حمایت از استارت آپ ها در دستور کار شرکت قرار دارد.
مشاور مدیرعامل شرکت مخابرات ایران متذکر شد:بر این اساس تمام شتاب دهنده های کشور و آنهایی که در حوزه تلکام خدمات می دادند مورد بررسی قرار گرفتند و مدل استارت آپ فکتوری به عنوان مدل اصلی شرکت انتخاب شد و مذاکرات ما با شتاب دهنده های مختلف آغاز شد تا محصولات و ایده هایی که می توانست منجر به ارائه خدمتی جدید و درآمدزا در مخابرات شود مورد حمایت قرار گیرد.
مدیرکل تنظیم مقررات شرکت مخابرات ایران همچنین اظهار کرد: با چند شرکت بزرگ که خدمات قابل ارائه ای در بحث تجاری داشتند به توافقاتی رسیدیم و حمایت هایی از آنها صورت گرفت همچنین با برخی شرکت های کوچک استارت آپی نیز مذاکراتی صورت گرفت و اکنون از میان آنها ۹ شرکت در نمایشگاه امسال حضور دارند.
وی در ادامه به یکی از سرویس های ارزش افزوده ای که در این قالب ارایه شده اشاره کرد و گفت: در حوزه تماس صوتی خدمات تلفنی مختلفی می توان ارایه کرد به عنوان مثال خدمات آموزش و مشاره های آموزشی، پزشکی یا فنی از جمله این موارد است که این نوع خدمات بخشی از فعالیت هایی است که از سوی شرکت مخابرات ایران مورد حمایت قرار گرفته است.
دکتر علمایی افزود: بخشی از این حمایت در قالب ارایه زیرساخت ها ازجمله نت ورک صورت می گیرد. از سوی دیگر اپلیکیشن هایی که به تجارت دو سویه مربوط می شوند از دیگر موارد مور توجه است و به طور مثال نرم افزار "برگ" از جمله این نرم افزارهاست که به بازیافت زباله های خشک مربوط می شود و در قالب رویکردی دو سویه میان مردم و جمع کنندگان زباله های خشک، ارتباطی عادلانه برقرار می کند.
مجری توسعه شرکت های نوپا در شرکت مخابرات ایران در ادامه متذکر شد: برخی طرح ها نیز به خدمات شرکت مخابرات مربوط می شود که طرح هایی مانند توزیع قبوض یا ۱۱۸ از این موارد است. در واقع در قالب این پروژه ها فعالیت های قبلی مخابرات با یک ایده جدید بهینه سازی شده و موجب می شود علاوه بر کاهش هزینه شاهد ارتقاء راندمان باشیم. این همان مفهوم نوآوری در فعالیت های جاری شرکت است. |
روزنامهء هموطن سلام http://www.hamvatansalam.com |
آدرس خبر : http://www.hamvatansalam.com/news214574.html |