جمعه 28 ارديبهشت 1403

 
 
     
 
     
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
آگهي درهموطن 
اخبار در موبايل 
آرشيو روزنامه 
تماس با ما 
توصيه روز
:: بازار کامپيوتر ::
معرفی تبلت چهار هسته‌يی شرکت ASUS‎
:: نکته آموزشی ::
چگونه گوشی اورجینال را از تقلبی تشخیص دهیم؟

اخبار داخلی فناوری اطلاعات افزایش ترافیک با خودروهای خودران!

 
 

يكشنبه 14 بهمن 1397

افزایش ترافیک با خودروهای خودران!

 
 

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که برای صاحبان خودروهای خودران و بدون راننده ارزان‌تر خواهد بود تا وسایل نقلیه خود را به جای پرداخت هزینه پارکینگ در خیابان‌ها رها کنند که باعث افزایش تراکم ترافیک خواهد شد.

به نقل از گیزمگ، تصور کنید به جای پرداختن هزینه پارکینگ در مرکز شهر بتوانید خودروی خود را در حالی که به سراغ کارتان می‌روید در خیابان‌های شهر به حال خود رها کنید و سپس وقتی که آن را احضار کردید برگردد و شما را سوار کند.
یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این دقیقاً همان چیزی است که خودروهای بدون راننده در آینده می‌توانند انجام دهند و این ممکن است موجب یک مشکل بزرگ شود.
به گفته پروفسور "آدام میلارد-بال" دانشگاه کالیفرنیا سانتا کروز با توجه به هزینه متوسط ۵۰ سنت برای هر ساعت پارک در پارکینگ‌ها، برای صاحبان خودروهای خودران به‌صرفه‌تر خواهد بود تا خودروهای خود را به جای پارک در پارکینگ در خیابان‌ها رها کنند.
این کار بسیار ارزان‌تر از پرداختن پول پارکینگ خواهد و متأسفانه موجب افزایش چشمگیر حجم ترافیک در سطح شهرها می‌شود.
ضمن این که هزینه‌های خودروهای خودران در سرعت‌های پایین کمتر می‌شود و این می‌تواند صاحبان این خودروها را تشویق کند تا وسایل نقلیه خود را در چنین سرعت‌هایی تنظیم کنند که این هم به نوبه خود موجب افزایش حجم ترافیک می‌شود.
پروفسور "میلارد بال" با استفاده از یک مدل شبیه‌سازی ترافیک پیش‌بینی کرد که تنها ۲۰۰۰ ماشین بدون راننده در مرکز شهر سان‌فرانسیسکو جریان ترافیک را به کمتر از ۳ کیلومتر بر ساعت کاهش می‌دهند. وی خاطرنشان کرد که این مشکل را در ناحیه‌هایی همچون ورودی فرودگاه‌ها دوچندان می‌کند، جایی که رانندگان ترجیح می‌دهند به جای پرداخت هزینه پارکینگ، خودروهایشان را در خیابان‌های اطراف رها کنند.
بنابراین راه حل چیست؟ پروفسور "میلارد بال" چیزی شبیه به طرح ترافیک را پیشنهاد می‌دهد تا هر راننده با ورود به محدوده مرکز شهر مجبور به پرداخت یک هزینه پایه باشد که بر اساس ترکیبی از عوامل مانند مسافت طی شده، سرعت ثابت، زمان روز و محل رانندگی تغییر می‌کند.
وی افزود: راه‌اندازی طرح ترافیک به عنوان یک سیاست، دشوار است. مردم هرگز نمی‌خواهند برای چیزی که از همیشه به صورت رایگان دریافت کرده‌اند، پولی پرداخت کنند. اما در حال حاضر هیچ‌کس خودروی کاملاً خودران ندارد، بنابراین الان بهترین زمان برای وضع چنین قوانینی و جلوگیری از وقوع کابوس ترافیک سنگین در سطح شهر است.
این مطالعه در مجله "Transport Policy" منتشر شده است.

 
 
   
 
تحليل
:: اقتصادی ::
شارژ اضافی ۱۲۰هزار تومانی «یارانه‌ها» ذخیره نمی‌شود/ نحوه بهره‌مندی از این شارژ
:: فناوری اطلاعات ::
آغاز دور جدید حراج شماره‌های رند همراه اول
:: روی خط جوانی ::
چه زمانی برای اولین بار بگوییم "دوستت دارم"
:: ورزش ::
همه چیز درباره خویچا کواراتسخلیا، مارادونای گرجستانی
:: فرهنگ و هنر ::
قلم مقدس به‌دنبال معرفی اسوه برای نسل خبرنگاران است
:: حوادث ::
قتل زن تهرانی در حمام خانه اش / شوهرش تصمیم به مثله کردن جسد داشت که پشیمان شد!

يادداشت
:: فناوری اطلاعات ::
تاکید بر توسعه زیرساخت و سرویس های ارزش افزوده پیام رسان ها

 
     
   
     
     
    ::  تماس با ما  ::  درباره ما  ::  sitemap  ::  آگهي درهموطن  ::
کليهء حقوق متعلق است به روزنامهء هموطن سلام. ۱۳۹۳ - ۱۳۸۳
طراحی و اجرای سايت : شرکت به نگار